• ۲۴ مهر ۱۳۹۸

تغییرات بدن هنوز در حال انجام است و شما با ایستادن جلو آینه و نگاه کردن وقت خود را تلف می کنید. سعی کنید فعلا برای خود لباس نخرید، زیرا لباس های قبلی برای شما تنگ می شود و باید پس از تغییرات بدن به خرید لباس جدید بروید. احتمالا در هفته دهم یک کیلوگرم یا دو کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید اما حالت تهوع و سایر علائم باعث سنگین تر شدن شما می شود. برای بهتر شدن، می توانید ورزش های سبک انجام دهید. اما پیش از انجام ورزش با پزشک مشورت کنید. پیاده روی و شنا بهترین ورزش ها برای این دوره هستند. اگر در طول بارداری فعال باشید، عضلات شما قوی می شود. این کار به شما کمک می کند وزن افزایش یافته در هفته دهم را به راحتی حمل کنید بخصوص در سه ماهه سوم بارداری. بارداری باعث افزایش درجه حرارت بدن شما می شود و باعث می شود که شما بیشتر در معرض کم آبی قرار بگیرید. شما در حدود ۷۹ گرم پروتئین روزانه نیاز دارید تا به ساختن استخوان ها، عضلات و پوست نوزاد کمک کنید. تخم مرغ، گوشت بدون چربی و شیر مصرف کنید

احتمالا در هفته دهم بارداری علائم حاملگی دیده می شود. این به این دلیل است که کودک شما رشد سریع خود را ادامه می دهد و بنابراین شکم شما شروع به رشد منحنی اضافی می کند.  بسیاری از پزشکان توصیه می کنند در سه ماهه اول خانم های با BMI  متوسط حدود ۱ تا ۲ کیلو افزایش وزن داشته باشند.  اگر دوقلو باردار هستید، پزشک در نیمه اول بارداری توصیه می کند نیم کیلو گرم در هفته افزایش وزن داشته باشید. 

کودک شما تقریبا ۴ گرم وزن و ۱٫۳ سانتی متر قد دارد.

“برای رزرو وقت غربالگری سه ماهه اول بارداری با موسسه پزشکی نسل امید تماس بگیرید”

X