بخش نسل جدید تعیین توالی (NGS)

بخش نسل جدید تعیین توالی (NGS)

بخش نسل جدید تعیین توالی (NGS)

 با راه‌اندازی موفقیت‌آمیز روش‌های نسل جدید تعیین توالی (Next Generation Sequencing-NGS) در مرکز جامع ژنتیک این موسسه که برای اولین بار در ایران انجام گرفته است، اکنون طیف وسیعی از خدمات شامل اگزوم سکونسینگ (تعیین توالی نواحی کدکننده بیش از نوزده هزار ژن) و روش‌های تعیین توالی هدفمند در دسترس قرار گرفته است.

در توضیح ساده این روش می‌توان گفت که با استفاده از تکنیک NGS امکان توالی‌یابی حجم زیادی از محتوی ژنتیکی، تنها در طی یک تست منفرد فراهم می‌گردد. در نتیجه روش NGS در مقایسه با روش‌های قدیمی‌تر توالی‌یابی مانند تکنیک سنگر (Sanger Sequencing) که در هر نوبت تست توانایی بررسی یک و یا حداکثر چند ژن را دارا می‌باشند، از بازدهی بسیار بالاتری برخوردار بوده و همچنین منجر به کاهش قابل توجه زمان و هزینه‌ها می‌گردد.

دپارتمان NGS در مرکز جامع ژنتیک موسسه پزشکی نسل امید با در اختیار داشتن پیشرفتهترین تکنیک روز دنیا، پنل های هدفمند تشخیصی متنوعی را ارایه مینماید. از آنجا که خدمات این بخش تخصصی و بعضا فوق تخصصی می باشد، انتخاب درست پنل مورد استفاده جهت تشخیص یک اختلال ژنتیکی، در صرفه جویی زمان و هزینه شما بسیار کلیدی است. لذا اگر متقاضی این دسته از خدمات ما هستید، پیشنهاد می کنیم پیش از دریافت خدمت با مشاوره دقیق متخصصین ما، از نتایج حاصل از این تکنیکهای پیشرفته استفاده کنید.

همکارانی که قصد ارسال نمونه به دپارتمان NGS در موسسه پزشکی نسل امید را دارند، لطفا قبل از ارسال نمونه، کارشناسان ما در مرکز جامع ژنتیک را مطلع فرمایید.

پزشکان این بخش
دکتر عمران اسماعیل‌زاده
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات اختلالات رشد و تکامل جنین