بخش سیتوژنتیک پزشکی

بخش سیتوژنتیک پزشکی

متخصصین و کارشناسان ما در این بخش با استفاده از تکنیک‌های استاندارد و تخصصی شامل کشت، رنگ‌آمیزی، پردازش تصویر و کاریوتایپینگ، وضعیت همه کروموزوم‌ها، هم از نظر تعداد و هم از نظر ساختار را بررسی می‌کنند. دقت روش سیتوژنتیک برای تشخیص اختلالات ساختاری به صورت حذف و مضاعف شدگی‌ها در حد تشخیص میکروسکوپ نوری (در حد ۲ الی ۵ میلیون جفت باز) می‌باشد. این تست بر روی نمونه مایع آمنیوتیک حاصل از آمنیوسنتز جهت تشخیص پیش از تولد و همچنین بر روی نمونه خون قابل انجام است. 

این دسته از آزمایشات ژنتیک در طیف وسیعی از اختلالات شامل: سقط مکرر، ناباروری، عقب ماندگی ذهنی و تاخیر تکامل، ناهنجاری‌های مادرزادی متعدد، ابهام جنسیت، برخی از سرطان‌ها و نتایج پر خطر در غربالگری اختلالات کروموزومی در دوران بارداری قابل استفاده است. از آنجا که انتخاب هدفمند و صحیح روش بررسی ژنتیکی در جلوگیری از اتلاف وقتن و هزینه شما نقش کلیدی دارد، پیشنهاد می کنیم قبل از انجام تست از خدمت مشاوره تخصصی ژنتیک استفاده کنید.

همکارانی که قصد ارسال نمونه به دپارتمان NGS در موسسه پزشکی نسل امید را دارند، لطفا قبل از ارسال نمونه، کارشناسان ما در مرکز جامع ژنتیک را مطلع فرمایید.

خدمات این بخش
پزشکان این بخش
دکتر عمران اسماعیل‌زاده
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات اختلالات رشد و تکامل جنین