بخش پریناتولوژی

بخش پریناتولوژی

ما به خوبی می‌دانیم که پروسه فرزندآوری و دوران بارداری می‌تواند با نگرانی‌هایی برای والدین همراه باشد. این نگرانی‌ها به خصوص در خانواده‌هایی که سابقه اختلال ژنتیکی یا مشکلات عمده دوران بارداری دارند، بیشتر است.  از آنجا که رسالت ما در موسسه پزشکی نسل امید تضمین سلامت شما در دوران بارداری است، در بخش پریناتولوژی این موسسه با استفاده از بروزترین روش‌های مشاوره پریناتولوژی و در صورت لزوم مشاوره تخصصی ژنتیک پیش از بارداری و همچنین حین بارداری شما را در کاهش تنش‌های مربوط به فرزندآوری یاری می‌نماییم. همچنین درصورتی که پروسه تشخیص حین بارداری نیاز به انجام روش‌های تهاجمی مانند نمونه‌گیری از مایع آمنیوتیک (Amniocentesis) و پرز های جفتی (CVS) داشته باشد، متخصصین ما در بخش پریناتولوژی با نهایت دقت و متعهدانه به شما ارائه خدمت می‌کنند.

به طور خلاصه می‌توان گفت که متخصص طب مادر و جنین یا پریناتولوژیست، یک متخصص زنان و زایمان است که در زمینه بارداری‌‌های پر خطر آموزش دیده است. این متخصص بخشی از تیمی است که شامل متخصص زنان و زایمان، ماما، نئوناتولوژیست یا همان نوزادشناس، متخصص ژنتیک، پاتولوژیست مجرب جنین و متخصصان آزمایشگاهی و گاهی یک پزشک خانواده است که با همکاری هم، اطمینان حاصل می‌کنند که خانم‌‌های تحت نظرشان در طول بارداری مراقبت‌‌‌های کامل و کافی دریافت می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از وقوع بیماری‌های مادرزادی و اختلالات جنین و بیماری‌های ژنتیکی، لازم است قبل از باردار شدن به پزشک متخصص زنان زایمان دارای فلوشیپ پریناتولوژی مراجعه نمایید. 

پزشکان این بخش
دکتر حمیدرضا خرم خورشید
معاون پژوهشی و مسئول گروه مشاورین ژنتیک
دکتر رضا بهجتی اردکانی
مسئول فنی خدمات چندتخصصی ژنتیک