اولین جلسه هماهنگی برگزارکنندگان طرح کشوری Contingent-NIPT برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برگزارکنندگان طرح کشوری Contingent-NIPT برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برگزارکنندگان طرح کشوری Contingent-NIPT برگزار شد
طرح کشوری Contingent-NIPT

پس از برگزاری موفقیت‌آمیز همایش طرح کشوری تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT در غربالگری سه ماهه اول بارداری در یکم اسفندماه سال 98 که با حضور استان‌های همکار، دانشگاه‌های مشارکت کننده در طرح، صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان صورت گرفت، اولین جلسه هماهنگی با استان‌های همکار و متخصصین مشارکت‌کننده روز سه شنبه 8 خرداد، به صورت وبینار در موسسه پزشکی نسل امید برگزار شد.

این جلسه به همت واحد انفورماتیک موسسه پزشکی نسل امید و با حضور متخصصان استان‌های همکار شامل: البرز، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کرمان، گیلان و همدان به صورت وبینار برگزار شد.

در ابتدای جلسه آقای دکتر یونس مدبری مدیرعامل موسسه پزشکی نسل امید با ارایه توضیحاتی در خصوص شرایط فعلی با توجه به شیوع اپیدمی بیماری کرونا، درباره نحوه ادامه طرح و چگونگی ارتباط دقیق و همه جانبه با استان‌های همکار نیز نکاتی را مطرح نمودند. دکتر مدبری در ادامه با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین موسسه پزشکی نسل امید و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درخصوص زمان و نحوه اجرای این طرح عنوان نمودند که به صورت همزمان در استان‌های همکار، برگزار خواهد شد.
در بخش دیگری از این جلسه، هرکدام از استان‌های شرکت کننده در طرح کشوری Contingent، شرایط آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و گردش بیمار را در وضعیت فعلی و با توجه به شیوع اپیدمی بیماری کرونا به طور دقیق مطرح و در ادامه، نظرات و سوالات خود را درخصوص مسائل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مرتبط با اجرای طرح بیان نمودند.

در ادامه این جلسه آقای دکتر حمیدرضا خرم خورشید به عنوان مدیر طرح کشوری Contingent، موضوعاتی را پیرامون همکاری کامل با اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و همچنین معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح و ابراز امیدواری نمودند این همکاری در بالاترین سطح ادامه داشته باشد.
طرح کشوری تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT غربالگری سه ماهه اول بارداری در 9 استان به صورت همزمان برگزار می‌شود و دانشگاه‌ علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و اصفهان در آن همکاری خواهند داشت.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهد!
ارسال نظر :