تامین کیت‌های مورد نیاز در اجرای طرح کشوری Contingent-NIPT

تامین کیت‌های مورد نیاز در اجرای طرح کشوری Contingent-NIPT

تامین کیت‌های مورد نیاز در اجرای طرح کشوری Contingent-NIPT
طرح کشوری Contingent-NIPT

سومین وبینار هماهنگی اجرای طرح کشوری تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT به ریاست آقای دکتر خرم‌خورشید و با حضور آنلاین متخصصین استان‌های همکار برگزار شد. در این جلسه که روز پنج شنبه 12تیرماه در موسسه پزشکی نسل امید و به صورت وبینار تشکیل شد شرایط هر استان باتوجه شیوع اپیدمی کرونا توسط پزشکان و متخصصان استان‌های همکار، تشریح شد و موضوعات مربوط به گردش بیمار مورد بررسی قرار گرفت.

تامین کیت‌های مورد نیاز از خارج از کشور

در بخش اول این وبینار، دکتر خرم‌‌خورشید مدیر طرح کشوری Contingent-NIPT با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در جهت اجرایی شدن این طرح، از آماده شدن کیت‌های مورد نیاز، از طرف شرکت‌ خارجی طرف قرارداد خبر داد و ابراز امیدواری نمود که طی چند روز آینده کیت‌های مزبور وارد کشور شود. دکتر خرم‌خورشید با بیان این موضوع که تست نرم‌افزار اصلی اجرای این طرح در تمامی استان‌ها با موفقیت به پایان رسیده است، اعلام نمود: “با ادامه همکاری دقیق بین کارشناسان IT استان‌ها و واحد IT موسسه پزشکی نسل امید، اطلاعات لازم به صورت تست بارگذاری خواهد شد و روند ارسال اطلاعات به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد.”

همکاری مستمر و دقیق با واحد IT استان‌ها

این وبینار در بخش دوم با توضیحات آقای مهندس اردوبادی آغاز شد. مدیر واحد IT موسسه پزشکی نسل امید با اشاره با دستورالعمل ارسال شده به استان‌ها درخصوص ثبت و ارسال اطلاعات و نمونه‌ها در نرم‌افزار اختصاصی طرح، ضمن تشکر از همکاری متخصصان و کارشناسان ذیربط، ارسال مستمر و دقیق نمونه‌ها را خواستار شد.
سومین جلسه وبینار هماهنگی اجرای طرح با سوال یکی از استان‌های همکار، درخصوص اصلاح و تغییر برخی گزینه‌های موجود نرم‌افزار اختصاصی طرح ادامه یافت که آقای مهندس فرخی مدیرفنی موسسه پزشکی نسل امید در پاسخ، ضمن تشریح پروتکل‌های مورد نیاز که در نرم‌افزار تعیین شده‌اند به اهمیت درج دقیق اطلاعات مدنظر که نقش اساسی در تعیین ریسک بارداری دارند اشاره نمود.

مهندس اردوبادی در پاسخ به سوالی درباره تطبیق تصاویر سونوگرافی و جواب‌های آزمایش و ارسال آن به موسسه، ضمن اشاره به دستورالعمل‌های طرح، ایجاد هماهنگی بین اطلاعات مختلف را مهم‌ترین قسمت استفاده از نرم‌افزار توصیف نمود که از طریق تعیین بارکدهای مشخص، ممکن خواهد شد.

لازم به ذکر است همایش یک روزه طرح کشوری تعیین جایگاه آزمایش NIPT در غربالگری ناهنجاری‌های کروموزومی سه ماهه اول بارداری براساس پروتکل Contingent با استفاده از روش Reflexed-DNA Testing، در یکم اسفندماه سال گذشته در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد. این طرح کشوری با همکاری دانشگاه‌ علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و اصفهان به صورت همزمان در استان‌های البرز، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کرمان، گیلان و همدان برگزار می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهد!
ارسال نظر :