وبینار هماهنگی متخصصان آدیتور طرح کشوری Contingent-NIPT

وبینار هماهنگی متخصصان آدیتور طرح کشوری Contingent-NIPT

وبینار هماهنگی متخصصان آدیتور طرح کشوری Contingent-NIPT
طرح کشوری Contingent-NIPT

موسسه پزشکی نسل امید در وبینار هشتم هماهنگی اجرای طرح کشوری “تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT در غربالگری ناهنجاری­های کروموزومی سه ماهه اول بارداری” ، روز دوشنبه 31 شهریور، میزبان متخصصان آدیتور تصاویر سونوگرافی در این طرح کشوری بود.

تعیین مراحل ارسال و تایید تصاویر سونوگرافی

در این وبینار که در موسسه پزشکی نسل امید و با حضور متخصصان ارزیابی‌کننده تصاویر سونوگرافی از سه مرکز در بیمارستان امام‌خمینی، بیمارستان دکتر شریعتی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد درباره دو موضوع فرآیند ارزیابی تصاویر سونوگرافی در نرم‌افزار اختصاصی طرح و تعیین زمان‌بندی جهت نصب نرم افزار در سه مرکز تصمیم‌گیری شد.
همچنین آقای مهندس اردوبادی، مدیر انفورماتیک موسسه پزشکی نسل امید، هدف از تعیین فرآیند ارزیابی تصاویر سونوگرافی را ارسال تصاویر استاندارد، جهت انجام غربالگری سه ماهه اول بارداری براساس دستورالعمل‌ها عنوان نمودند. ایشان ضمن تشریح مراحل 7 گانه ارسال و تایید تصاویر، از متخصصان همکار خواستند تا پیش‌نیازهای لازم را جهت نصب و راه‌اندازی این نرم‌افزار تهیه نمایند.

در وبینار هشتم هماهنگی اجرای طرح کشوری Contingent-NIPT که با حضور آقای دکتر مدبری، مدیرعامل موسسه پزشکی نسل امید برگزار شد، آقای مهندس اردوبادی موسسه پزشکی نسل امید را مرجع کنترل و بازبینی پایانی تصاویر سونوگرافی عنوان نمودند.

طرح کشوری “تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT در غربالگری ناهنجاری­‌های کروموزومی سه ماهه اول بارداری” که قرار است از روش‌های نوین غربالگری در جهت کنترل و درمان ناهنجاری‌های کروموزومی در آن استفاده شود از شهریور ماه سال‌جاری در 9 استان آغاز شده است. این طرح با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و اصفهان به صورت همزمان در استان‌های البرز، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کرمان، گیلان و همدان اجرا می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهد!
ارسال نظر :