وبینار هماهنگی مدیران استانی طرح کشوری Contingent-NIPT

وبینار هماهنگی مدیران استانی طرح کشوری Contingent-NIPT

وبینار هماهنگی مدیران استانی طرح کشوری Contingent-NIPT
طرح کشوری Contingent-NIPT

پس از هشت وبینار تخصصی که در جهت ایجاد هماهنگی کامل اجرای طرح کشوری “تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT در غربالگری ناهنجاری­های کروموزومی سه ماهه اول بارداری”، برگزار شد، روز پنج شنبه 22 آبان موسسه پزشکی نسل امید میزبان مدیران استانی این طرح کشوری بود.

آمادگی کامل در اجرای طرح کشوری Contingent-NIPT

در این وبینار، آقای دکتر حمیدرضا خرم‌خورشید مدیر طرح کشوری Contingent-NIPT، از ایجاد هماهنگی کامل و برگزاری جلسات مختلف در جهت اجرای کامل این پروژه مهم ملی خبر دادند. دکتر خرم خورشید ضمن اعلام آغاز کامل طرح در تهران از آمارهای موجود درباره تعداد پذیرش مادران باردار ابراز رضایت نمودند. مدیرطرح کشوری Contingent-NIPT، نرم‌افزار طراحی شده را جهت ارسال و تایید تصاویر سونوگرافی را بسیار لازم و ضروری ارزیابی نمودند که علاوه بر ایجاد سهولت در روند اجرای طرح، موجب تشکیل آرشیو کاملی از مطالعات صورت گرفته به شکل فایل می‌شود و به راحتی می‌توان از این اطلاعات در مراکز تحقیقاتی استفاده نمود. آقای دکتر حمیدرضا خرم خورشید از استان‌های کرمان، همدان، اصفهان و خراسان رضوی به عنوان استان‌های تیپ یک اجرا کننده این طرح کشوری نام بردند. 

ارسال تصاویر سونوگرافی تنها با داشتن گواهینامه بین‌المللی FMF

آقای دکتر یاسر حمیدیان مدیر دپارتمان بخش تصویربرداری موسسه پزشکی نسل امید، در بخش دیگری از این وبینار یکی از مهم‌ترین شروط حضور سونوگرافیست‌ها در طرح و همکاری با موسسه پزشکی نسل امید را ارسال تصاویر سونوگرافی مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین دریافت گواهینامه از بنیاد بین‌المللی جنین (FMF) عنوان نمودند. ایشان در ادامه ضمن اعلام این مطلب که اخذ این گواهینامه از طریق سایت اصلی این بنیاد امکان پذیر است، از آمادگی موسسه پزشکی نسل امید در جهت راهنمایی متخصصان سونوگرافیست خبر دادند.

همچنین آقای مهندس اردوبادی، مدیر انفورماتیک موسسه پزشکی نسل امید، از تحویل راهنمای ارسال تصاویر سونوگرافی به استان‌های همکار خبر دادند و اشاره نمودند براساس نرم‌افزار طراحی شده کلیه مراحل از اخذ تصاویر سونوگرافی و ارسال آن به مراکز ارزیابی و اعلام نتیجه به راحتی قابل انجام است.

طرح کشوری “تعیین جایگاه استفاده از آزمایش NIPT در غربالگری ناهنجاری­های کروموزومی سه ماهه اول بارداری” با همکاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و اصفهان به صورت همزمان در استان‌های البرز، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، قزوین، کرمان، گیلان و همدان اجرا می‌شود.

اولین نفری باشید که نظر می‌دهد!
ارسال نظر :