مرکز جامع پیشگیری و درمان اختلالات متابولیک ارثی

مرکز جامع پیشگیری و درمان اختلالات متابولیک ارثی

مرکز جامع پیشگیری و درمان اختلالات متابولیک ارثی

این مرکز بر پایه نیاز مبرم به وجود یک مرکز جامع و مجهز، جهت تشخیص و درمان بیماری‌های متابولیک مادرزادی، در کشورمان ایجاد شده است. هرچند که هر کدام از بیماری‌های متابولیک ارثی، نادر هستند اما بر اساس آمارهای جهانی در مجموع شیوع بالایی در حدود 1 در هر 1500 تولد زنده را دربر می‌گیرند که با توجه به ازدواج‌های فامیلی در کشور ما از شیوع بیشتری نیز برخوردار است. این دسته از بیماری‌ها علایم غیر اختصاصی داشته و با بسیاری از بیماری‌های شایع دیگر ممکن است اشتباه شود. علایم می‌تواند از نوزادی تا بزرگسالی در هر سنی بروز نماید و بصورت حاد یا مزمن فرد را درگیر کند. در این مرکز برآنیم تا با تشخیص به موقع و درمان اختلالات متابولیک در صورت امکان، از معلولیت‌های آتی و مرگ و میر نوزادان و کودکان کشورمان به میزان قابل توجهی کاسته و با روش‌های تشخیصی قبل از تولد از بروز بیماری‌های متابولیک ارثی در بارداری‌های بعدی پیشگیری نماییم.

دپارتمان‌ها

بخش آزمایشگاه تشخیصی

بخش آزمایشگاه تشخیصی

آمارهای جهانی نشان می‌دهند که از هر ۱۵۰۰ تولد زنده، یک نوزاد مبتلا به اختلالات متابولیک است. به نظر می‌رسد که شیوع این دسته از بیماری‌ها با توجه به فراوانی ازدواج‌های فامیلی در کشورمان، بیشتر باشد. تشخیص دقیق و به موقع اختلالات متابولیک شاه کلید درمان این دسته از بیماری‌هاست و در صورت امکان می‌تواند از معلو...

نمایش بیشتر
بخش تشخیص بالینی

بخش تشخیص بالینی

ما در موسسه پزشکی نسل امید بر اساس نیاز مبرم به وجود یک مرکز جامع و مجهز جهت تشخیص و درمان بیماری‌های متابولیک مادرزادی در کشور، اقدام به راه اندازی مرکز جامع تشخیص و درمان اختلالات متابولیک ارثی، کرده است. 

به خاطر داشته باشیم که این دسته از بیماری‌ها علایم غیر اختصاصی د...

نمایش بیشتر

تیم تخصصی

دکتر زهرا فروهش طهرانی
برد تخصصی آناتومی و پاتولوژی بالینی